העצירות עצרה לך את החיים? יש פיתרון שעוד לא ניסית!

postview
timetoread
3 דקות
העצירות עצרה לך את החיים? יש פיתרון שעוד לא ניסית!

עצירות, כאבי בטן ונפיחות? כבר ניסית שינוי תזונתי, משלשלים, דיאטות קסמים ושום דבר לא עוזר? סביר מאד להניח שהתשובה נמצאת בגלגל העין שלך

מה זה עצירות?

מדובר, ללא ספק, באחת התופעות הנפוצות ביותר בעולם, ההערכה היא שרק בישראל מדובר על עשרות אלפים שמדווחים על עצירות ברמה זו או אחרת. עצירות מתבטאת בחוסר יכולת להתרוקן למשך זמן ממושך, או בהתרוקנות שמרגישה חלקית בלבד, או שדורשת מאמץ רב.

פעילות מעיים תקינה היא אינדיבידואלית ומוגדרת על טווח רחב שבין 2-3 פעמים ביום לבין 2-3 פעמים בשבוע. מכאן שגם ההגדרה של עצירות תהיה אינדיבידואלית וביחס להרגלי פעילות המעיים של מי שסובלים ממנה. למשל, מי שרגילה להתפנות 4 פעמים בשבוע, לא תוגדר כסובלת מעצירות אם יומיים לא חוותה התרוקנות מעיים. לעומת זאת, מי שרגיל להתפנות פעמיים ביום, אם יומיים לא יחווה התרוקנות, אז כנראה שיוגדר כסובל מעצירות.

מה גורם לעצירות?

ישנם מספר מצבים שיכולים לגרום לעצירות:

אורח חיים ותזונה – תזונה לקויה או דלה בסיבים, היעדר שתיה מספקת, דיאטה קיצונית, חוסר תזוזה ופעילות גופנית או צום ממושך, יכולים לגרום לעצירות. גם ישיבה ממושכת והתאפקות עלולים לגרום לכך.

מחלות – עצירות יכולה להיגרם גם על ידי מחלות שונות שמקורן במקומות שונים בגוף. עצירות יכולה להופיע כתסמין של מגוון מחלות כגון: זאבת, פרקינסון, טרשת, שבץ, קנדידה, הליקובקטר פילורי, מחלות מעי, ועוד.

הריון – ההערכה הגסה היא שכ- 40% מהנשים יסבלו מעצירות במהלך ההריון, הסיבה לכך נעוצה בשינויים ההורמונלים בגוף הרישה הנוצרים בשל ההריון ובלחץ המופעל על מערכת העיכול ככל שהעובר גדל.

תרופות – ישנן תרופות, תוספי תזונה ומשככי כאבים שעצירות נמנית על תופעות הלוואי שלה, לכן מומלץ בחום שלא לצרוך אותם אם יש לך נטיה לסבול מעצירות ובכל מקרה, לא לפני התייעצות עם הצוות הרפואי.

 

העצירות לא משחררת אותך? יש פיתרון! השאירו פרטים לאבחון וטיפול בגלגל העין:

איך מטפלים בעצירות?

על מנת להפחית את הסיכוי לפתח עצירות, חשוב להרבות בשתייה, להקפיד על תזונה נכונה ועשירה בסיבים תזונתיים, להימנע מישיבה ממושכת, לעסוק בפעילות גופנית ולגשת להתפנות כשמגיע הצורך הטבעי לכך.

תפקידה של פעולת ההתרוקנות היא להוציא את הפסולת מהגוף. עצירות, לעומת זאת, גורמת לגוף לאגור פסולת ומצב כזה שנמשך לאורך זמן, יכול לגרום לבעיות. בין התסמינים הפוגעים באיכות החיים של הסובלים מעצירות ניתן למנות: נפיחות, כאבי בטן, גזים, עייפות, טחורים, דימום ועוד. עצירות שאינה מטופלת גורמת להצטברות של רעלים במעי, אז הגוף שלנו עלול לספוג את אותם רעלים ואז לפתח מצבים דלקתיים, כאבי ראש, מיגרנות, אלרגיות ואף גידולים.

לרפואה הקונבנציונלית יש מספר פתרונות לטיפול בעצירות:

טיפול תרופתי להגדלת נפח הצואה – הטיפול הראשוני והשכיח ביותר לטיפול בעצירות שמטרתו להגדיל את נפח הצואה בנוזלים כדי לרכך את הצואה ולהקל על הוצאתה מהגוף.

תכשירים אוסמוטיים – במידה והטיפול הראשוני בעצירות לא עבד, או שיש לו תופעות לוואי רבות מדי עוברים לטיפול בתכשירים אוסמוטיים. אלו מטרתן 'למשוך' מולקולות מים אל תוך המעי ועל יד כך להעלות את ריכוז הנוזלים בצואה ולרכך אותה.

חומרים משלשלים – שימוש במשלשלים לטיפוט בעצירות לאורך זמן אינו מומלץ, זהו טיפול הנחשב כפיתרון אחרון לאחר שהשאר לא עבדו. מכיוון ששימוש לא נכון במשלשלים יכול לגרום לנזק, מומלץ להתייעץ עם הצוות הרפואי להתאמת אופן הטיפול.

ויש גם פיתרון טבעי ונטול תופעות לוואי

הבעיה האמיתית עם פתרונות הרפואה הקונבנציונלית לטיפול בעצירות היא שהן פועלות באופן נקודתי ולזמן מוגבל. הצוות הרפואי, לרוב, לא יחפש את הגורם לעצירות אלא רק את הפתרון. מכיוון שעצירות, לרוב, מעידה על בעיה חמורה יותר ונעוצה במכלול שקשור לאורח החיים, לתזונה ולהרגלים שלנו, דרוש פה פיתרון מקיף וכולל יותר. מה גם ששימוש לא מבוקר במשלשלים יכול ליצור התמכרות והחרפה של הבעיה.

כאן נכנס לתמונה מדע אירידיולוגיה שמאפשר גם אבחון וגם טיפול טבעי בעצירות. אירידיולוגיה כוללת הסתכלות דרך גלגל העין באופן יעיל וטבעי המאפשרת לקבל תמונה כוללת של המצב הבריאותי. כך ניתן לאתר את הגורמים להתפתחות העצירות ונגזר מכך גם אופן הטיפול היעיל ביותר. אבחון אידיולוגי מאבחן את הבעיה שגרמה להופעת העצירות ומאפשר התאמה מדויקת לטיפול בעצירות, ללא תרופות ובאופן טבעי לחלוטין.

גילוי מקור הבעיה הוא קריטי ביותר לטיפול בעצירות ומניעת התדרדרות לעצירות כרונית ואף גרוע מכך. אירידיולוגיה מסתכלת על הגוף כמכלול ומאבחנת דרך העין את דרכך לחיים בריאים ונטולי עצירות.

העצירות לא משחררת אותך? השאירו פרטים לאבחון וטיפול אירידיולוגי:

חפשו מטפלים במערכת העיכול:

רפאל רוזנסקי

רפאל רוזנסקי (M.Sc., Dip.Ac), מטפל בדיקור סיני, מקים מרפאת רפאל. חבר באגודה הישראלית לריפוי סיני...

עידן בוקשפן

מטפל במגע ואמן לחימה. בוגר מכללת תמורות לרפואה משלימה ובעל תעודת הוראה ממכון וינגייט. אדם...

אופיר שגב פרימן

דיקור, שיטת NAET, רפואה סינית, רפואת תדרים, שיטת הבריאות הטבעית...

יעל אבנון

נטורופתית מוסמכת ומומחית לאבחון בדיקות דם עפ"י מדעים מדויקים. בעלת ניסיון של 20 שנה בטיפול...

חגית צפוני

חגית צפוני בת 45, נשואה + 3 ילדים נטורופתית והרבליסטית במקצועי . למדתי 4 שנים...

מרכז דרך הבטן

המודל הטיפולי המיושם במרכז משלב שיטות מבוססות מחקר מודרני עם שיטות ממסורות ריפוי שנמצאו יעילות...

אולי יעניין אותך גם

מומלץ לקרוא גם

קודם
הבא